အဖိုးအခမေပးရပဲႏွင့္ ေျပာရေသာစကား
အဆင့္အတန္းျမင့္၍
တန္ဖိုးရွိေသာစကားမ်ားတို႔ကို ေျပာဆိုၾကရန္ ျမတ္စြာဘုရားက သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ တြင္ အဂၤါေလးတန္ရွိေသာစကားဟူ၍
မိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။
၁။ေကာင္းစြာေျပာဆိုုျခင္း။
၂။ႏွစ္သက္ဖြယ္၊
ခ်စ္ဖြယ္ရွိေသာစကားမ်ားကုိ ေျပာဆိုရျခင္း။
၃။မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္
တည္ၾကည္ေသာ စကားတို႔ကို ေျပာဆိုရျခင္း။
၄။သဘာ၀က်၍
လိုက္နာႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ စကားတို႔ကို ေျပာဆိုရျခင္း။
ထို႔ျပင္လည္း
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားတုိ႔က လူအမ်ားနားလည္ၾကပါေစရန္ “စကားေျပာကာ အဂၤါဆယ္ ပါးရွိသည္”
ဟူ၍ အဖုိးတန္ေသာစကားမ်ားတို႔ကို ထပ္ေလာင္း၍ မိန္႔ဆိုၾကျပန္ပါသည္။
၁။ေျပာဆိုခ်ိန္၊
ေျပာခြင့္သင့္မွ ေျပာဆိုရျခင္း။
၂။ဟုတ္မွန္ေသာစကားကိုသာ
ေျပာဆိုရျခင္း။
၃။တရားႏွင့္စပ္ဆုိင္သည္တို႔ကိုသာ
ေျပာဆိုရျခင္း။
၄။အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္
စပ္ဆိုင္သည္တို႔ကိုသာေျပဆိုရျခင္း။
၅။ႏွစ္သက္ဖြယ္၊
ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကားတို႔ကိုသာ ေျပာဆိုရျခင္း။
၆။ျပံဳးရႊင္စြာ
ေရွ႕ထား၍ ေျပာဆိုရျခင္း။
၇။မတိုမရွည္
မပိုမလို ခ်င့္ခ်ိန္၍ ေျပာဆိုရျခင္း။
၈။အေဆာတလ်င္
ျမန္ျမန္မေျပာဆိုရျခင္း။
၉။ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာ
ေျပာဆိုရျခင္း။
၁၀။သန္႔ရွင္းစြာ၊
ေသခ်ာစြာ၊ တိက်ျပတ္သားစြာ ေျပာဆိုရျခင္း။
အထက္ပါေလးပါး၊
ဆယ္ပါးစသည္အဖိုးတန္ေသာစကားတို႔ကို ေကာင္းစြာေျပာဆိုနိုင္ရန္အတြက္ ရွစ္ခ်က္ ေသာ အေျခခံသည့္
ဗဟုသုတရွာနည္းတို႔ကုိ ၀ီရိယစုိက္ထုတ္၍ ထပ္ေလာင္း ေပါင္းစည္းေပးရျပန္ပါသည္။
၁။သူတပါးေရးသားေျပာေဟာသည္တို႔ကို
ၾကားနာရပါမည္။ ဖတ္ရႈရပါမည္။
၂။မိမိၾကားနာ
ဖတ္ရႈရေသာ ဗဟုသုတတို႔ကို စိတ္တြင္စြဲျမဲျပီး ၾကံစည္ရပါမည္။
၃။ေျဖဆိုနုိင္မည္ဟု
ထင္မွတ္ရေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေမးျမန္းစံုစမ္းျခင္းျပဳရပါမည္။
၄။ေျပာဆိုတုိင္ပင္သင့္သူမ်ားႏွင့္
ေဆြးေႏြးရပါမည္။
၅။ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္၍
ရရွိလာေသာအခ်က္မ်ားကို မူတည္ျပီးလွ်င္
ဆင္ျခင္ႏႈိင္းဆ၍…………..။
၆။မိမိ၏မွတ္စုစာအုပ္တြင္
ေရးမွတ္၍ ထားရမည္။
၇။မွတ္သားျပီးလွ်င္ မိမိအသိဥာဏ္တြင္
သေဘာေပါက္၍လာသည္အထိ သင္ၾကားေလ့က်င့္ရပါမည္။
၈။ႏႈတ္တက္အာဂံုအရ က်က္မွတ္၍
ေဆာင္ထားရပါမည္။
ႏႈတ္တက္အာဂံုေဆာင္ထားထိုက္ေသာ ဗဟုသုတမ်ားအနက္မွ
ဥပမာအားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈကြယ္ရာ ကြယ္ေၾကာင္းငါးပါး
သုတမရွာ၊
စာေပမသင္၊ ႏႈတ္တြင္မေဆာင္၊ သိေအာင္မမွတ္၊ အက်င့္ျမတ္ကြာ ဤငါးျဖာ အမွန္ရိုင္းစုိင္းေၾကာင္း
ဤကဲ့သုိ႔ေသာ
နည္းမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြရရွိေသာ အေၾကာင္းအရာဗဟုသုတတုိ႔ကို အေျခခံ၍ ေျပာဆိုႏိုင္မွသာ အဖိုးတန္ေသာစကားမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
သခင္၀တင္၏ “ေလာကႏွင့္လူသား”
Shwe yoe lay share
that note.
No comments:
Post a Comment