pages

Sunday, November 4, 2012

ထိေရာက္စြာ ေဆြးေႏြးတင္ျပျခင္း (Present Yourself Effectively by Guy Perring)


အလုပ္ထဲမွာ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ ေဆြးေႏြးတင္ျပရမယ့္ အလွည့္က်လာတတ္တယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ စနစ္တက် ေဆြးေႏြးတင္ျပရတာ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဝန္ထမ္းေတြကို အလြတ္သေဘာ ေျပာျပတာမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ အစည္းအေဝးလုပ္ရင္း အခ်ိန္နည္းနည္းယူၿပီး ႐ွင္းလင္းတင္ျပတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေဆြးေႏြးတင္ျပတာ ေကာင္းလို႕႐ွိရင္ အလုပ္အကိုင္အတြက္ အလားအလာ ေကာင္းသြားတတ္သလို ညံ့လို႕ ႐ွိရင္လည္း ေနာင္ရာထူးတိုးမယ့္ အခြင့္အေရးေတြကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေဆြးေႏြးတင္ျပတဲ့အခါ အသံုးျပဳရတဲ့ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကို ေလ့လာပါမယ္။ လုပ္ငန္းသံုးအဂၤလိပ္စာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပတဲ့အခါ အခ်က္အလက္ေတြကို စီစဥ္တင္ျပပံု ခပ္ဆင္ဆင္ေတြဘဲ။ စကားစု အခ်ိဳ႕ကို သင္ယူထားမယ္ဆိုရင္ အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဦးဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို မိတ္ဆက္ရမယ္။ ေဆြးေႏြးတင္ျပရတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို ေျပာရမယ္။ ဥပမာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အဖြင့္ ၂မ်ိဳးကို ၾကည့္ပါ။ ပထမအဖြင့္က ပိုၿပီး ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္တဲ့ သေဘာေဆာင္တယ္၊ ဒုတိယအဖြင့္က ပိုၿပီး ခန္႕ညားတဲ့ သေဘာေဆာင္တယ္။

Right then, let’s get started. For those of you who don’t know me, I’m Ali Ahmad, Head of PR. Today, I’m going to be showing you...
ကဲ ဒါဆို စလိုက္ၾကရေအာင္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို မသိေသးသူေတြအတြက္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္နာမယ္ အလီအာမက္ပါ၊ လူထုဆက္ဆံေရးဌာနမွဴးပါ။ ကေန႕ ကြၽန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႕ကို ျပဖို႕ စီစဥ္ထားတာကေတာ့...

Good morning, ladies and gentlemen. Let me first introduce myself, my name is Ali Ahmad and my role in Jarndice and Jarndice is Head of Public Relations. This morning, my objective is to …..
ၾကြေရာက္လာၾကေသာ လူႀကီးမင္းမ်ား မဂၤလာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးစြာ မိတ္ဆက္ပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ အလီအာမက္လို႕ ေခၚပါတယ္။ Jarndice and Jarndice ကုမၸဏီမွာ ကြၽန္ေတာ္ ယူရတဲ့ တာဝန္ကေတာ့ လူထုဆက္ဆံေရးဌာနမွဴး တာဝန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႕နံနက္အဖို႕ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးတည္ခ်က္က ... ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အဖြင့္ (၂) မ်ိဳးစလံုး အစဥ္အလာ သံုးေလ့႐ွိတဲ့ အဖြင့္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ားေ႐ွ႕မွာ ေဆြးေႏြးတင္ျပတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ မရင့္က်က္ေသးရင္ ဒါမွမဟုတ္ လူအမ်ားေ႐ွ႕မွာ စကားထြက္ေျပာဖို႕ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ မ႐ွိေသးရင္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။

လူေ႐ွ႕သူေ႐ွ႕ စကားေျပာတာ ပိုၿပီး ကြၽမ္းက်င္မႈ ႐ွိတဲ့သူေတြေတာ့ ဟာသနဲ႕စေျပာလို႕ ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟာသနဲ႔ စေျပာဖို႕ဆိုတာ ေျပာသူရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္။ ဟာသနဲ႔ စေပမယ့္ ေျပာတဲ့ ဟာသက မရယ္ရဘူးဆိုရင္ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ တစ္ခုလံုး ထိခိုက္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ေမးခြန္းေတြနဲ႕လည္း စ လို႔ရတယ္။ ဥပမာ -

Nothing is worse than your computer freezing after typing an important document for several hours, is it? Do you know the feeling?
အေရးႀကီး စာ႐ြက္စာတမ္းကို သံုးေလးနာရီေလာက္ ႐ိုက္ၿပီးမွ ကြန္ပ်ဴတာက ဘာတံု႔ျပန္မႈမွ မ႐ွိေတာ့ဘဲ ရပ္သြားတာထက္ ဆိုးတာ ဘာ႐ွိဦးမွာလဲ။ အဲဒီခံစားမႈကို သိသလား။

Will the document disappear for ever or will I manage to recover it? Would you prefer a 100% guarantee that all your work is safe? Well ...
႐ိုက္တားတဲ့ စာေတြ လံုးဝေပ်ာက္သြားေတာ့မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျပန္ရေအာင္ ေဖာ္ယူႏုိင္မွာလား။ ႐ိုက္ထားတဲ့ စာေတြအားလံုး မေပ်ာက္ပ်က္ေစရဘူးလို႕ ရာႏႈန္းျပည့္ အာမခံခ်က္ ႐ွိတာကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္မလား။ ဒါဆိုရင္ ...

အခုလို ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ အဖြင့္ ဟန္ကေတာ့ ပစၥည္းေရာင္းခ်ဖို႕ ေဆြးေႏြးတင္ျပတဲ့အခါ ပိုၿပီး သင့္ေတာ္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစပိုင္းမွာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ နားေထာင္ေနသူမ်ားရဲ႕ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈကို အစကတည္းက ရယူႏုိင္တယ္ဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာ မ႐ွိပါဘူး။ ပရိတ္သတ္ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ မိတ္ဆက္ၿပီးတာနဲ႕ ဘာအေၾကာင္းအရာကို ေဆြးေႏြးတင္ျပမယ္ ဆိုတာ ႐ွင္းျပရပါမယ္။ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ွိပါတယ္။ အသံုးအမ်ားဆံုး နည္းလမ္းကေတာ့ ေဆြးေႏြး တင္ျပမယ့္ အစီအစဥ္ကို အက်ဥ္း ေျပာျပတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေျပာျပဖို႕ ခ်ိတ္ဆက္ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြ ဒါမွမဟုတ္ လမ္းေၾကာင္းျပ စကားေတြ လုိအပ္ပါတယ္။ ဥပမာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ မိတ္ဆက္အပိုင္းကို ၾကည့္ပါ။ စကားလံုးမဲနဲ႕ ျပထားတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြကို သတိျပဳပါ။

My presentation will look at three key areas.
ကြၽန္ေတာ္/ကြၽန္မ ေဆြးေႏြးတင္ျပမွာကေတာ့ အဓိက နယ္ပယ္ သံုးရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
Firstly/I’ll begin by introducing the ... After that, I’ll talk about the need to ... Finally, I will explore possible solutions to ... ...
ပထမဆံုး/ဦးစြာပထမ --------------- ကို မိတ္ဆက္ ေျပာၾကားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ --------------------------------- လိုအပ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားပါမယ္။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ ----------------------- ေျဖ႐ွင္းဖို႕ ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ားကို စူးစမ္းေဆြးေႏြးပါမယ္။

စာေရးတဲ႕အခါ စာပိုဒ္ခြဲျခင္းျဖင့္ စာဖတ္သူက အေၾကာင္းအရာ အကူးအေျပာင္း၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ဒါမွမဟုတ္ နိဂံုးခ်ဳပ္ စသည္ျဖင့္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးတင္ျပတဲ့အခါ ပရိတ္သတ္အေနနဲ႕ အဲဒီလို သိေစေရး အေထာက္အကူေပးဖို႕ စာပိုဒ္ခြဲလို႕ မရတဲ့အတြက္ စကားလမ္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြဟာ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ ပင္မအပိုင္းထဲမွာပါ စနစ္တက် သံုးစြဲဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါမွလည္း ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ကို ပရိတ္သတ္က ပိုၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စကားလမ္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြအေၾကာင္း၊ ဇယား ဂရပ္ အေျချပပံု စတာေတြ သံုးတဲ့ အေၾကာင္း၊ စကားသံကို ထိေရာက္စြာ အသံုးျပဳျခင္းအေၾကာင္း၊ ေျဖရခက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကားပံု အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေတြလည္း ဆက္ၿပီး ေရးပါဦးမယ္။

http://www.myanmar-network.net/forum/topics/present-yourself-effectively

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...