Question: သံဃာေတာ္ေတြ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားေနတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီမွာ ေမးခ်င္တာက သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္သားေမြးကိစၥ သာသနာေရးနဲ႔ယွဥ္ၾကည့္ရင္ လံုး၀မသက္ဆုိင္ဘူးလုိ႔ ထင္တယ္
Answer: ဒါဆုိရင္မိတ္ေဆြရဲ႕ ယူဆခ်က္ဟာ အမွားၾကီးမွားတယ္လုိ႔ ေျဖရလိမ့္မယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶဟာ သတၱေလာက၊ ၾသကာသေလာက၊ သခၤါရေလာကရယ္လုိ႔ ေလာကသံုးပါးေကာင္းက်ိဳးလုိလားတဲ
Q : ဒါဆုိလူနဲ႔ရဟန္းဘာကြာလုိ႔လဲ အတူတူျဖစ္ကုန္မွာေပါ့။ ေလာကီကိစၥေတြနဲ႔ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔
A : လူနဲ႔ရဟန္း အကြာၾကီးကြာတာေပါ့။ မႏႈိင္းယွဥ္အပ္ မႏႈိင္းယွဥ္သာေအာင္ ကြာျခားပါတယ္။ ဒီလုိေမးတာဟာ ဗုဒၶဘာသာကို အတြင္းက်က်မေလ့လာဘဲ မိရုိးဖလာေတြ မ်ားေနၾကလုိ႔ပါ။ တကယ္တမ္း ဗုဒၶက်မ္းစာေတြ အတြင္းက်က် ေလ့လာဖူးတဲ့သူေတြက သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာတတ္သိတတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေစာေစာကေျပာခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတာရားေတာ္ဟာ ေလာကီေလာကုတ္ႏွစ္လီေသာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုျဖစ္ေအာင္ ညႊန္ျပတယ္ဆုိတာ လူေတြခဲြျခားသိဖုိ႔လုိတယ္။ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းညႊန္ေပးရမယ္။ ျမတ္ဗုဒၶေဟာခဲ့တဲ့ထဲမွာ ပဋိသေႏၶကိစၥ၊ မိန္းကေလးဓမၼတာကိစၥ၊ ေဆးနည္းစတာေတြ အကုန္လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြ ျဖစ္ပ်က္ပံုေတြအထိေဟာခဲ့တယ္။ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစမဲ့အရာေတြမို႔
Q : ဒါဆုိဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ ေလာကီကိစၥေတြကုိေျပာျပေပးပါလား။
A : အကုန္ေျပာပါဆုိရင္ေတာ့ မုိးသာလင္းသြားလိမ့္မယ္ ေျပာျပလုိ႔ကုန္မယ္မထင္ဘူး။ ပိဋိကတ္သံုးပံုကို တစ္ခုခ်င္းဆီ ျမန္မာလုိ႔ ဘာသာျပန္ရင္ စည္းကမ္း၊နည္းလမ္း၊ သေဘာတရားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ အဲဒီမွာ ေလာကီေရာ ေလာကုတ္အတြက္ပါ က်င့္ၾကံလုပ္ကိုင္ေနထုိင္ရမယ့္ စည္းကမ္းနည္းလမ္းနဲ႔ လုပ္ငန္းရဲ႕ သေဘာတရားေတြကိုျပထားတယ္။ မပါတဲ့အရာမရွိသေလာက္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာသိပၸံပညာရွင္ေတြ တစ္ခုခုေတြ႔တယ္၊ စမ္းသပ္ခန္႔မွန္းခ်က္ထုတ္တယ္ဆုိ
Q : ဘာျဖစ္ျဖစ္ အိမ္ေထာင္သားေမြးကိစၥနဲ႔ေတာ့ လံုး၀မဆုိင္ဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။
A : ဒါဆုိရင္ေတာ့ ဗုဒၶဓမၼေတြထဲက ဒီကိစၥနဲ႔ပါတ္သက္ျပီး ထင္သာျမင္သာေအာင္ နည္းနည္းေျပာျပေပးမယ္။ ပရိတ္ၾကီး ၁၁သုတ္ထဲက အဂၤုလိမာလသုတ္ဟာ ကေလးေမြးမရလုိ႔ ေဟာခဲ့တဲ့သုတ္ပါ။ ေနာက္မီးေဘးကင္းဖုိ႔၊ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ကလြတ္ေျမာက္ဖုိ႔၊ ေရာဂါေတြကင္းရွင္းဖုိ႔ ေဟာခဲ့တဲ့သုတ္ေတြခ်ည္းပဲ။ အဲ့ဒါေလာကီအတြက္လုပ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူးလား။ အာ၀ါဟ ၀ိ၀ါဟမဂၤလာဆုိတာေတြ လင္က်င့္၀တ္၊မယားက်င့္၀တ္ေတြ အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ပါတ္သက္တာေတြ အမ်ားၾကီးေဟာခဲ့သလုိ အျခားအေၾကာင္းအရာေတြအတြက္လည္း အမ်ားၾကီးေဟာခဲ့တယ္။ စပ္မိလုိ႔ တစ္ဆက္တည္းေျပာျပဦးမယ္။ အၾကီးအကဲေတြလုိက္နာရမဲ့ နာယကဂုဏ္ေျခာက္ပါးဆုိတာ ပညာရွင္ေတြေရးခဲ့တဲ့ စည္းကမ္းမဟုတ္ဘူး။ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္လာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြပါ။ အဲ့ဒီသုတ္မွာဆုိရင္ မိဘ၀တ္၊သားသမီး၀တ္၊ဆရာ၀တ္၊တပည့္
Q : ဒါဆုိေလာကီကိစၥနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေဟာခဲ့တာေတြ အမ်ားသားပါလား။
A : ဒါေၾကာင့္ေျပာရင္မကုန္ႏုိင္ျပီ ေျပာတာေပါ့။ ၃၈ ျဖာမဂၤလာတရားကိုပဲၾကည့္ ေလာကီေကာင္းေရး ဦးစားေပးေဟာခဲ့တယ္လုိ႔ေတာင္ ေျပာရတယ္။ ဘုရားသာသနာမွာ ေလာကီေကာင္းေအာင္ အရင္လုပ္ျပီး ေလာကုတ္ေပၚေရာက္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးတာမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ ကားေကာင္းမွ ခရီးေၾကာင္းေျဖာင့္မယ္ဆုိတဲ့ အေသ၀နာစဗာလာနံ လူမုိက္ကိုမေပါင္းသင္းျခင္းသည္ မဂၤလာမည္တယ္လုိ႔ မေပါင္းရမဲ့သူေတြကုိ တားျမစ္ေပးထားတယ္။ ပ႑ိတာနဥၥေသ၀နံ - ပညာရွိကိုပဲေပါင္းရမယ္လုိ႔ ညႊန္ၾကားေပးထားတယ္။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ - ပူေဇာထုိက္သူကို ပူေဇာ္ရမယ္လုိ႔ သြန္သင္ေပးထားတယ္လုိ႔ လူမိုက္လုိ႔ သံသယရွိရင္ ညႊန္ေပးရမွာပဲ၊ မဂၤလာတရားေတြၾကည့္ရင္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွာ ဟုိလူန႔ဲမေပါင္းနဲ႔ ဒီလူနဲ႔ေပါင္းလုိ႔ေတာင္ တုိက္ရုိက္ျပထားေသားတာ ကိုယ့္ဒါယကာ၊ဒါယိကာမေတြ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ လမ္းညႊန္ပိုင္ခြင့္ ရဟန္းေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ လုိက္နာတာ မလုိက္နာတာေတြ သူတုိ႔နဲ႔မဆုိင္ေတာ့ဘူး။ ၀တၱရားေက်ေအာင္ လမ္းညႊန္တာေတာ့ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
Q : ဒီလုိဆုိ အခ်ိဳ႕ေခါင္းၾကီးပိုင္းေတြန႔ဲ သာမန္လူအခ်ိဳ႕က ေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ေပးတာကို ဘာလုိ႔ကန္႔ကြက္ေနၾကတယ္ထင္လဲ။
A : အရုိးရွင္းဆံုးေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတ
Q : ဒါဆုိရင္ ဒီဥပေဒကို အတည္ျပဳေပးလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားလား။
A : တစ္ဖက္ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဆီပါပဲ။ ဒါကလႊတ္ေတာ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း
Q : ဒါကို အခ်ိဳ႕က လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္တယ္လုိ႔
A : ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီလူေတြကို ေမးခ်င္တယ္။ ဒါဆုိ လမ္းေဘးအမႈိက္မပစ္ရ၊ ေသးမေပါက္ရ၊ ကြမ္းတံေထြးရဆုိတာေတြက လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္တာလား။ သူ႔သားသမီးလြန္က်ဴးလုိ႔၊ ခုိးလုိ႔၊ သတ္လုိ႔ဖမ္းတာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္တာလား။ အခ်ိဳ႕က လူ႔အခြင့္အေရးသာ ေအာ္ေနၾကတာ ကိုယ္လုပ္ေနတာက လူဆန္လား၊ မဆန္လား မသိဘူး။ ဒီဥပေဒဟာ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ မထိခုိက္ေစသလုိ အျခားဘာသာ၀င္ေတြကိုလည္း မထိခုိက္ေစပါဘူး။ အျခားဘာသာေတြမွာ ဒီလုိဥပေဒရွိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ မရွိဘူး။ ရိွတဲ့ဥပေဒကလည္း ထိေရာက္မႈမရွိ အားနည္းတယ္။ ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ နစ္နာတယ္။ ဒီဥပေဒရွိသင့္တယ္။ ဒီဥပေဒမရွိခဲ့လုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးေတြက တကယ္ကို လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရတာ
ဒီမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို လံုး၀ေထာက္ခံတယ္လုိ႔ေျပာၾကားရင္
____ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္ (30-7-2013)မွ ပီတိ (ေပၾကီး)၏ ေဆာင္းပါး
No comments:
Post a Comment